STILLING LEDIG:

Brenner du for digital samhandling? Andøy kommune søker enhetsleder informasjonsforvaltning
Vi søker en strategisk og engasjert leder med et genuint ønske om å øke evnen til digital samhandling i Andøy kommune, til beste for både innbyggere og ansatte.
Stillingen er en nyopprettet lederstilling som rapporterer direkte til rådmannen. I rollen ligger det også lederansvar og prosesseierskap knyttet til kommunikasjon, innbyggertjenester og politiske tjenester.
En sentral del av stillingen er å forbedre kommunens rutiner for informasjonsforvaltning, herunder en oppdatering av kommunens arkivplan. Det skal etableres en handlingsplan for å svare ut flere pålegg i fra arkivtilsynet. Kommunens IT-avdeling vurderes innlemmet i samme enhet.
Vi ser etter deg som forstår deg like godt på mennesker, organisasjoner og samfunn, som teknologi og verktøy.
Du ønsker å ta del i kommunens samfunnsoppdrag, og utvikle kommunens utadrettede og utadvendte tjenester, herunder de medarbeiderne som har det løpende ansvaret. Ikke minst forstår du hvordan informasjon og informasjonsforvaltning står sentralt for å lykkes med digitalisering.
En svært god kandidat kan krysse av for følgende
- brenner for informasjonsforvaltning som fag, og er opptatt av etterrettelighet, mulighet for innsyn i forvaltningen og forutsetninger for demokrati.
- har erfaring med og forståelse for sammenhengen mellom samhandlingsløsninger og bedriftens informasjonsstruktur, og evne til å identifisere hvordan samhandlingsløsninger kan og bør brukes for å understøtte virksomhetens mål og prosesser.
- har erfaring med opplæring, kommunikasjon og bevisstgjøring ved bruk av samhandlingsløsninger som Microsoft 365.
- har erfaring med brukeradopsjon og endringsledelse ved innføring av IT-løsninger.
Som medarbeider trives du med ansvar, variasjon og kompleksitet. Du tør stå i det usikre og uferdige, fordi du er strukturert og handlekraftig nok til å jobbe deg gjennom. Som leder er du empatisk og skaper gode relasjoner til menneskene rundt deg. Som kollega er du entusiastisk og omgjengelig.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Leder for en nyetablert enhet bestående av kommunikasjon, innbyggertjenester og politiske tjenester (møtesekretær, valggjennomføring)
- Faglig ansvar for informasjonsforvaltning i kommunen, herunder kommunens digitale og papirbasert arkiv
- Prosesseier for saksbehandling, informasjonsforvaltning og kommunikasjon, med ansvar for å drive kontinuerlig forbedring av arbeidsflyt (digitalisering)
- Systemeier for sak/arkivsystem, Microsoft 365 og kommunens nettside (publiseringssystem)
- Bestilleransvar knyttet til informasjonssikkerhet og personvern
Ønskede kvalifikasjoner:
En god kandidat kan krysse av på tre eller flere av disse punktene:
- Erfaring med informasjonsstyring og helhetlig informasjonsforvaltning
- Arkivfaglig kompetanse, gjerne med kjennskap til NOARK, ISO 15489, ISO 26122, ISO 30300-serien, offentleglova, personvernforordningen
- God kjennskap til verktøy for digital samhandling og internkommunikasjon, eksempelvis Microsoft 365, Google Workspace, Confluence
- Erfaring med digitalisering og smidige metoder for å lykkes med digitalisering
- Kjennskap til teknologier som påvirker dokumenthåndtering, eksempelvis RPA, nasjonale felleskomponenter, skytjenester
- Kjennskap til integrasjoner, informasjonsarkitektur og metadata
I tillegg må kandidaten ha
- Relevant utdanning på bachelor-nivå eller høyere,
- Gode norskkunnskaper, skriftlig så vel som muntlig
Personlige egenskaper:
- Du er analytisk, strukturert, resultatorientert og gevinstorientert
- Du er selvgående, har god arbeidskapasitet og høy gjennomføringsevne
- Du kommuniserer godt, involverer medarbeidere og evner å utøve tydelig lederskap
- Du har gode relasjonelle ferdigheter, er støttende, motiverende, veileder og ser utviklingsmuligheter hos dine medarbeidere
- Du evner å utfordre, og tåler selv å bli utfordre
Vi tilbyr:
- En utfordrende og spennende rolle i en stor virksomhet med et stort og viktig samfunnsoppdrag
- Ansvar for tjenester som vedkommer og engasjerer mange innbyggere i Andøy kommune
- Betydelige muligheter for påvirkning, innflytelse og personlig utvikling
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Ansettelse skjer henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtale, herunder medlemskap i pensjonsordning.
Det vil bli gjennomført intervjuer med aktuelle kanditater.
Personlig egnethet og faglige kvalifikasjoner vil bli særlig vektlagt.
For spørsmål om stillingene, kontakt gjerne
- Rådmann Andreas Jordell på 934 59 033
Søknadsfrist: 12. juni
Send søknad i vårt skjema her
Andøy kommune praktiserer meroffentlighet, og som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Flere jobber i Andøy nå:
-
Har du lyst til å bli byggeplassleder? Vi søker talenter med ambisjoner
-
Andøy kommune søker utadvendt og målrettet næringsrådgiver
-
Vil du bidra til å utvikles fremtidens destinasjon? Andøy kommune søker rådgiver reiseliv og bærekraft
-
Leger, sykepleiere og pedagoger: Nå er det mange muligheter for deg i Nord-Norges mest spennende kommune!
-
Vil du sikre strøm i all slags vind og vær? Andøy Energi Nett søker to energimontører
-
Store tunneler gir mye data som må kobles sammen: – Kan gjøre milliardprosjektene våre mer effektive
-
Nilsson Haras søker flere rørleggere i Vesterålen
-
Er du et talent med ambisjoner? KKE søker prosjektlederassistent
-
KKE søker prosjektleder: Vil du lede noen av landets tøffeste byggeprosjekter?
-
Har du fagbrev eller erfaring? KKE søker fagarbeidere tømrer og betong