Heia Nord-Norge rekrutterer til:

Vil du bidra til videre vekst for regionsenteret i Vesterålen? Sortland kommune søker byggesaksbehandler

Vi inviterer bredt i jakten på ny kompetanse, til en arbeidsplass med stor faglig utvikling. Både arkitekter, jurister, ingeniører og andre relevante bakgrunner kan være aktuelle.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Sortland kommune

Stillingstittel: Byggesaksbehandler

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Sortland

Søknadsfrist: 12. mai

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Midt i Vesterålen finner du Sortland, en by med et optimistisk næringsliv. Som handelssentrum for hele regionen, kan du nyte godt av servicetilbud og fasiliteter som kan måle seg med utvalget i større byer.

Med det spenstige utvalget av kultur-, idretts og fritidsaktiviteter, vil du garantert finne noe som passer deg, liten og stor. Full barnehagedekning og et godt tilbud i videregående skole gjør livet enklere.

Byen er omkranset av den vakre og ville vesterålsnaturen, en oase for alle typer friluftsliv, fra nærhet til marka til spektakulære opplevelser til fjells og i havgapet. 

Sortland kommune har ca.1000 ansatte og er Vesterålens største arbeidsplass.

Vil du vite mer, se vår hjemmeside sortland.kommune.no eller ta kontakt med oss.

Sortland kommune er et attraktivt lokalsamfunn i stadig utvikling. Som regionsenteret i Vesterålen opplever vi stor vekst, mange byggeprosjekter, og dermed mange plan- og byggesaker til behandling.

Her kan du kombinere faglig utvikling med å utvikle hele Sortland!

Enhet plan og forvaltning består av fire fagavdelinger; Naturforvaltning, geodata, byggesak og plan, med totalt 19 stillinger.

På avdelingen for byggesak vil det være totalt 5 ansatte inkludert fagkoordinator. Enheten Plan og forvaltning er en sammensatt gruppe ansatte med ulik faglig og geografisk bakgrunn, høy kompetanse og variert erfaring. Her er det gode muligheter for erfaringsdeling og faglig samarbeid.

Hva går jobben ut på?

Det primære ansvaret i denne stillingen handler om saksbehandling etter plan– og bygningsloven. Dette inkluderer publikumsveiledning, dialog og oppfølging av søknader.

Dette innebærer kontakt med både private og profesjonelle utbyggere. En viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre gode saksprosesser.

Andre oppgaver i stillingen kan være:

  • Matrikkelføring
  • Tilsyn og ulovlighetsoppfølging
  • Andre utviklingsarbeider

Nysgjerrig? Hør mer i vår podkast om teknisk!

Hva kan du?

Vi søker primært kandidater med relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet. Det kan for eksempel være arkitekt, jurist eller ingeniør. Relevant, sterk og bred yrkespraksis kan kompensere for utdanningskravet.

Uansett formell bakgrunn, vil det være en klar fordel med kunnskap om eller erfaring med offentlig forvaltning, saksbehandling og relevant lovverk.
Men nyutdannede med motivasjon og engasjement for byggesaksbehandling er også velkomne til å søke.

Vår nye byggesaksbehandler har også:

  • Gode formuleringsevner på norsk, både skriftlig og muntlig
  • Gode IT-kunnskaper, gjerne erfaring fra bruk av GIS-verktøy og arkiv/saksbehandling
  • Førerkort klasse B, aller ambisjoner om å ta det

For søkere med annet morsmål enn norsk, må B2 må være bestått.

Hvem er du?

I denne jobben får du kombinere forvaltning, faglighet og korrekt saksbehandling, med overordnede ambisjoner og ønsker om utvikling. Samtidig som vi yter høy grad av service. I sektoren har vi et mål om teknisk sammen – i forkant. Våre byggeaksbehandlere må derfor ha:

  • Gode kommunikasjonsferdigheter og vilje til å initiere gode samarbeidsrelasjoner.
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig, samtidig som du ser sammenhenger og utviklingsbehov
  • Gjennomføringsevne og ønske om fremdrift
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt – også hvordan du kan komplettere øvrige medarbeidere i virksomheten.

5 gode grunner til å jobbe på teknisk og samfunnsutvikling i Sortland:

1. EN TRYGG JOBB: I det som for mange er usikre tider, er det lite som er så sikkert som fast jobb i en kommune som vokser. Lønna er forhåpentligvis konkurransedyktig. Og pensjonen er veldig god.

2. WORK LIFE BALANCE: Som ansatt i offentlig sektor er det ordnede former, i kombinasjon med fleksitid og fleksibilitet. Det betyr at du kan ta hjemmekontor og gå på fjellet etter lunsj, når det passer.

3. VIKTIGE OPPGAVER: Akkurat nå kommer du til en arbeidsplass og en kommune hvor det skjer mye. Du får være med å bygge eller saksbehandle prosjekter som betyr noe for hverdagen til folk som bor her.

4. TEKNOLOGI PÅ TEKNISK: Flere enheter på teknisk og samfunnsutvikling er stadig lengre framme teknologisk. Detr inkluderer blant annet droner, varmesøkende kameraer og andre verktøy på byggeplassen.

5. LIVET I BLÅBYEN: Vesterålen og Sortland møter deg med en fantastisk natur, uendelig friluftsliv og levende nordlendinger. Men også kulturtilbud, spisesteder, trening, crossfit og Nord-Norges kanskje fineste badstu.

Vi kan tilby

En utfordrende og interessant stilling med mange utviklingsmuligheter, i et faglig godt, hektisk og positivt arbeidsmiljø. Her får du også mulighet for kompetansepåfyll, videreutdanning og kurs.

  • Vi har fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor etter avtale
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

Velkommen som søker!


For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne:

  • enhetsleder plan og forvaltning, Silje Rognlien Brekke på 95264399

eller en av våre rådgivere i Heia Nord-Norge:

Søknadsfrist: 12. mai

Send søknad enkelt i vårt skjema:

 

Tilsettingsvilkår:

Søkere som mener de har fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden. Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger.

Generelt:

Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mot diskriminering", oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Powered by Labrador CMS