STILLING LEDIG:

Sortland kommune er Vesterålens største med drøyt 10.000 innbyggere – og et regionsenter i sterk vekst.

Det er høy aktivitet og stor utbyggingstakt. Noe som igjen innebærer mange reguleringsplaner i prosess.

Vil du være med på å utvikle regionsenteret i Vesterålen? Sortland kommune søker arealplanleggere

Kan du være et bindeledd mellom kommunen og eksterne aktører, og samtidig ta en aktiv rolle i utviklingen av vårt eget planverk?

Om stillingen

Arbeidsgiver: Sortland kommune

Stillingstittel: Arealplanlegger

Stillingstype: 100 prosent, fast

Arbeidssted: Sortland rådhus

Søknadsfrist: 10. januar

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Midt i Vesterålen finner du Sortland, en by med et optimistisk næringsliv. Som handelssentrum for hele regionen, kan du nyte godt av servicetilbud og fasiliteter som kan måle seg med utvalget i større byer.

Med det spenstige utvalget av kultur-, idretts og fritidsaktiviteter, vil du garantert finne noe som passer deg, liten og stor.

Full barnehagedekning og et godt tilbud i videregående skole gjør livet enklere.

Byen er omkranset av den vakre og ville vesterålsnaturen, en oase for alle typer friluftsliv, fra nærhet til marka til spektakulære opplevelser til fjells og i havgapet.

Sortland kommune har ca.1000 ansatte og er Vesterålens største arbeidsplass.

Vil du vite mer om Sortland, se vår hjemmeside eller ta kontakt med oss!

Ved Planavdelingen i Sortland kommune har vi to ledige stillinger som arealplanlegger.

Som arealplanlegger er du bindeleddet mellom Sortland kommune og eksterne aktører, og skal bidra til at utbyggingen i kommunen skjer i henhold til kommunens overordnede mål og planer.

Samtidig har du en aktiv rolle i utviklingen av kommunens planverk.

Planavdelingen har ansvar for behandling av private reguleringsplaner og kommunedelplaner. Her inngår veiledning og dialog med interne og eksterne eiendomutviklere om prosesskravene til offentlig planverksarbeid.

Planavdelingen består i dag av 3 ansatte og samhandler tett med avdelingene geodata, byggesak og naturforvaltning. Enheten er preget av et utviklingsorientert miljø med høy faglig kompetanse og samarbeid på tvers av fagfelt. Dette gir gode mulighet for vekst og faglig utvikling.

Noen av de ansatte i teknisk etat, fra venstre: Byggesaksbehandlerne Malene Husby og Rita Brekken, arkitekt Kristine Røiri, enhetslederne Brynjulv Øverby og Beate Stellander.
Noen av de ansatte i teknisk etat, fra venstre: Byggesaksbehandlerne Malene Husby og Rita Brekken, arkitekt Kristine Røiri, enhetslederne Brynjulv Øverby og Beate Stellander.

Arbeidsoppgaver og mulige ansvarsområder

  • Saksbehandling av private og offentlige reguleringsplaner
  • Lede og delta i både overordnede og detaljerte planprosesser med ulik grad av kompleksitet
  • Veiledning av interne og eksterne aktører

Kvalifikasjoner

Fagkoordinator Karl Peder Haugen og rådgiver Marina Pettersen.
Fagkoordinator Karl Peder Haugen og rådgiver Marina Pettersen.
  • Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet. Nyutdannede oppfordres til å søke.
  • Ønskelig med kjennskap til relevante GIS-verktøy.
  • Ønskelig med erfaring fra arealplanlegging og/eller by- tettstedsutvikling
  • Ønskelig med førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjonsferdigheter og vilje til å initiere gode samarbeidsrelasjoner.
  • Evne til å arbeide strukturert og selvstendig.
  • Evne til å se sammenhenger og utviklingsbehov.
  • Nysgjerrig og initiativrik.
  • Fremdrifts- og gjennomføringsevne.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Krav til språkkunnskaper:

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

Vi kan tilby:

  • Sentral og idyllisk beliggenhet i et historisk bygg
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Mulighet for kurs og videreutdanning
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Gunstig pensjonsordning

Tilsettingsvilkår:

Søkere som mener de har fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden. Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger. For alle som yter tjeneste etter helse- og omsorgstjenesteloven må det leveres politiattest ikke eldre enn 3 måneder.

Generelt:

Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mot diskriminering", oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, nedsatt funksjonsevne, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Begrunnelse sendes til [email protected]. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Om søknadsprosessen:

Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber om at søknadstekst fylles ut.Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00 eller e-post: [email protected]

Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søknadsprosessen. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.

Velkommen som søker!


For spørsmål, kontakt

  • arealplanlegger Rune S. Kvannli, tlf. 917 65 458 eller e-post

Søknadsfrist: 10. januar

Send søknad i vårt søknadsskjema her


Powered by Labrador CMS