STILLING LEDIG:

Wilsgård Fiskeoppdrett søker økonomileder

Vi søker en person som vil få ansvar for økonomistyringen i morselskapet og innsikt på tvers av selskapene i konsernet. Kan det være deg? 

Om stillingen

Arbeidsgiver: Wilsgård Fiskeoppdrett AS

Stillingstittel: Økonomileder

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidsted: Torsken

Søknadsfrist: 13. august (vi kontakter kandidater fortløpende)

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Wilsgård konsernet er et konsern med aktiviteter innen settefiskproduksjon, matfisk av laks, foredling av laks, mottak og foredling av hvitfisk, eiendomsvirksomhet og reiseliv. Sjømat aktivitetene består av Wilsgård Fiskeoppdrett, Skardalen Settefisk, Torsken Fiskeindustri og Arctic Filet AS. Arctic Filet AS er et samarbeidsprosjekt mellom Wilsgård Fiskeoppdrett AS og Villa Seafood Group AS og er således totalintegrert fra settefisk til marked. Vi holder til i tidsriktige lokaler i Torsken. Torsken ligger med bil 1 time fra regionsenteret Finnsnes, 1,5 time fra flyplassen i Bardufoss og 3 timer fra Tromsø.

 I Wilsgård vil du bli kjent med hele næringskjeden, samt de nye aktivitetsområdene som etableres. 

Vår visjon har vært å “tenke laks” noe vi gjør som en naturlig del av kjernevirksomheten. Men vi tenker også “utenfor boksen” for å sikre både kontinuerlig forbedring og det gode miljø, så nå “tenker vi sjømat”.

For oss betyr det gode miljø at vi skaper bærekraft i lokalsamfunnet, et godt og trygt arbeidsmiljø, og ikke minst at vi tar vare på og sikrer det ytre miljøet som vi høster fra.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Aktivt bidra til å forbedre selskapets håndtering av prosesser og rutiner innenfor økonomi/regnskap/finans.
  • Utvikle og presentere månedlige økonomirapporter for de ulike selskapene og avdelingene i konsernet
  • Gjøre økonomiske analyser som gir eiere og ledere gode beslutningsgrunnlag for mer effektiv drift og gode, lønnsomme investeringer
  • Være konsernets primærkontakt opp mot ekstern regnskapsfører og revisor
  • Lede budsjettprosessene som gjennomføres i samarbeid med konsernets ledergruppe
  • Være en tydelig økonomirådgiver og sparringpartner overfor daglig leder.
  • Gjennomføre økonomikontroller for å sikre at vi gjør alt i henhold til gjeldende regelverk
  • Sikre at de ansatte får rett lønn til rett tid.
  • Bistå i kontraktsforhandlinger med kunder og leverandører
  • Delta aktivt i spennende utviklings- og innovasjonsprosjekter i konsernet

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • Høyere utdannelse fra universitet/høyskole
  • Relevant erfaring er en fordel
  • God økonomi- og regnskapsforståelse
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Løsningsorientert, nytenkende og engasjert
  • Kjennskap til og interesse for sjømatnæringen
  • Må beherske norsk (skandinavisk språk) og engelsk godt, både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

  • En attraktiv og utfordrende jobb i et framoverlent konsern, som også i fremtiden skal være sentral i utviklingen av norsk sjømatnæring
  • Konkurransedyktige betingelser
  • En sentral og viktig rolle i konsernets ledergruppe
  • Et godt og internasjonalt arbeidsmiljø i ei levende bygd på “yttersia” i Senja kommune
  • Mulighet til fleksible arbeidsordninger som kan tilpasses både dine og konsernets ønsker, mål og behov

Vi er opptatt av å utnytte våre naturgitte muligheter på en bærekraftig måte og skape varige verdier for folk og samfunn. Hvis du har lyst til å bli vår nye økonomileder, så tar vi gjerne imot din søknad!


For mer informasjon om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med:

Rekrutteringsrådgiver, Hugo Magne Kjelseth på tlf: 915 33 450

Søknadsfrist: 13. august (vi vil kontakte kandidater fortløpende)

Send søknad enkelt i vårt skjema under

Powered by Labrador CMS