STILLING LEDIG:

Liker du strategisk økonomistyring og ønsker en nøkkelrolle?

Her får du både ansvar og handlingsrom til å lede økonomiavdelingen i vår spektakulære øykommune!

Rødøy kommune søker økonomisjef

Om stillingen

Arbeidsgiver: Rødøy kommune

Stillingstittel: Økonomisjef

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Rødøy

Søknadsfrist: 19. februar

Send søknad og CV på e-post

Om arbeidsgiver

Rødøy kommune ligger på Nord-Helgeland, en skjult skatt i Nordland, og har et variert landskap som spenner seg fra majestetiske fjell til maleriske kystlinjer.

I vår lille kommune er samholdet sterkt og kulturen levende. Vi tror på å bevare vår tradisjonsrike kulturarv samtidig som vi skaper et samfunn der mennesker trives og muligheter blomstrer.

Med en levende kultur som dyrker både våre røtter og våre drømmer, skaper vi en atmosfære som inspirerer til vekst, læring og fellesskap.

Per dags dato er vi i underkant av 1150 innbyggere spredt rundt på øyer og fastlandet, og er stolte av å være «kystfolket under polarsirkelen».

Vi søker en trygg, tydelig og tillitsskapende økonomisjef med strategiske og analytiske evner, som også trives med operativt arbeid. Som økonomisjef får du en sentral og viktig posisjon i kommunens ledelse. Du blir en del av strategisk ledergruppe og rapporterer til kommunedirektør. Du deltar jevnlig i kommunedirektørens ledermøter og på politiske møter.

Du vil lede økonomiavdelingen med til sammen 3 årsverk, med overordnet ansvar for virksomhets- og økonomistyring, analyse, innkjøp, regnskap og rapportering. Du vil jobbe med å videreutvikle organisasjonens virksomhetsstyring, driftsoppfølging og økonomistyring, inkludert våre systemer, verktøy og arbeidsmetodikk.

Er dette din nye arbeidsplass?
Er dette din nye arbeidsplass?
Er dette din nye arbeidsplass?
Er dette din nye arbeidsplass?
Er dette din nye arbeidsplass?

Dine ansvarsområder vil være

  • Sikre effektiv økonomistyring og bidra til strategisk utvikling av kommunen
  • Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og administrativ ledelse på en forståelig måte
  • Utarbeidelse av budsjett- og økonomiplan
  • Økonomistyring, regnskap, skatt, innkjøp, controlling og rapportering til administrativ og politisk ledelse
  • Finansforvaltning
  • Utarbeide saksfremlegg til politisk behandling
  • Resultatansvar og personalledelse ved økonomiavdelingen.

Kvalifikasjoner

  • Høyere relevant utdanning innen økonomi på bachelor- eller masternivå. Lang og særlig relevant arbeidspraksis kan kompensere for utdanningskravet.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både skriftlig og muntlig
  • Erfaring med kommunalt regnskap og økonomistyring
  • Kjennskap til politiske prosesser og samarbeid mellom administrasjonen og politisk ledelse
  • God digital kompetanse og erfaring med økonomiske og administrative digitale verktøy, gjerne Framsikt og Visma
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi ønsker i tillegg at du

  • har gode lederegenskaper.
  • har svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, med evne til å formidle komplekse økonomiske spørsmål på en forståelig måte til ulike målgrupper.
  • har gode strategiske og analytiske egenskaper, er strukturert, og evner å utvikle langsiktige og bærekraftige løsninger.
  • har gode samarbeidsevner, god rolleforståelse, og høy etisk standard.
Utsikt fra rådhuset i Rødøy kommune

Vi kan tilby

  • en spennende og utfordrende jobb i en vidstrakt kommune.
  • dyktige medarbeidere.
  • lønn etter avtale.
  • pensjonsordning i KLP.
  • å være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass.
  • flyttegodtgjørelse etter eget reglement.
  • fleksitidsordning, og mulighet for delvis hjemmekontor.

Se også tiltak i tilflyttings- og rekrutteringsprosjektet «Prøv Rødøy»


For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne 

kommunedirektør Harald Einar Erichsen 75098004 / e-post

Søknadsfrist: 19. februar

Send søknad og CV på e-post til postmottak@rodoy.kommune.no


Powered by Labrador CMS