Heia Nord-Norge rekrutterer til:

Vil du være med på å utvikle et regionsenter i stor vekst? Sortland kommune søker arealplanlegger

Plan- og forvaltning søker erfaren arealplanlegger til 100 % fast stilling.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Sortland kommune

Stillingstittel: Arealplanlegger

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Sortland

Søknadsfrist: 2. juni

Send søknad her

Sortland kommune

Midt i Vesterålen finner du Sortland, en by med et optimistisk næringsliv. Som handelssentrum for hele regionen, kan du nyte godt av servicetilbud og fasiliteter som kan måle seg med utvalget i større byer.

Med det spenstige utvalget av kultur-, idretts og fritidsaktiviteter, vil du garantert finne noe som passer deg, liten og stor. Full barnehagedekning og et godt tilbud i videregående skole gjør livet enklere.

Byen er omkranset av den vakre og ville vesterålsnaturen, en oase for alle typer friluftsliv, fra nærhet til marka til spektakulære opplevelser til fjells og i havgapet.

Sortland kommune har ca.1000 ansatte og er Vesterålens største arbeidsplass.

Vil du vite mer, se vår hjemmeside sortland.kommune.no eller ta kontakt med oss.

Ønsker du å bli en del av et attraktivt lokalsamfunn i stadig utvikling?

Som regionsenteret i Vesterålen opplever Sortland kommune stor vekst, og dermed mange små, store og spennende plansaker til behandling. Her kan du bryne deg på spennende og faglige utfordringer, med mulighet til å bidra til Sortland sin utvikling!

Enhet Plan og forvaltning består av fire fagavdelinger; Naturforvaltning, Geodata, Byggesak og Plan, med totalt 19 stillinger. På avdelingen for Plan, vil det være totalt 3 ansatte inkludert en fagkoordinator.

Enhet Plan og forvaltning er en sammensatt gruppe ansatte med ulik faglig og geografisk bakgrunn, høy kompetanse og variert erfaring. Vi legger vekt på kompetansedeling og samarbeid på tvers av fagfelt. Her er det gode muligheter for erfaringsdeling og faglig utvikling!

Hva går jobben ut på?

Som arealplanlegger er du bindeleddet mellom Sortland kommune og eksterne aktører, og skal bidra til at utbyggingen i kommunen skjer i henhold til kommunens overordnede mål og planer. Samtidig har du en aktiv rolle i utviklingen av kommunens planverk.

En sentral del av jobben vil være saksbehandling av private og offentlige reguleringsplaner. Du vil lede og delta i både overordnede og detaljerte planprosesser med ulik grad av kompleksitet, og være i tett dialog med mange parter.

  • Det innebærer kontakt med både interne, private og profesjonelle utbyggere, og en viktig oppgave vil være veiledning og dialog for å sikre gode prosesser.
  • Du vil delta som faglig ressurs i offentlige prosjekter.
  • Og videre kunne bidra i kommunens prosesser med revisjon av overordnet planverk

Hvem er du og hva kan du?

Vi søker primært kandidater med relevant høyere utdanning, for eksempel som samfunnsplanlegger, arealplanlegger, landskapsplanlegger, arkitekt eller jurist

Vår nye arealplanlegger har også

  • Gode IT-kunnskaper og gjerne kjennskap til relevante GIS-verktøy. 

  • Kunnskap og/eller erfaring med bruk av relevant lovverk med tilhørende forskrifter
  • Gode formuleringsevner både skriftlig og muntlig

Du har fortrinnsvis relevant erfaring fra offentlige eller private virksomheter. 

Men; er du nyutdannet innenfor relevant bakgrunn og har sterk motivasjon/engasjement for arealplanlegging, er du velkommen til å søke!

Vil du være med på å utvikle og planlegge den blå byen?

Personlige egenskaper som blir viktige i denne jobben: 

  • Gode kommunikasjonsferdigheter og vilje til å initiere gode samarbeidsrelasjoner.
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig.
  • Evne til å se sammenhenger og utviklingsbehov.
  • Nysgjerrig og initiativrik.
  • Fremdrifts- og gjennomføringsevne.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Det stilles krav til gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse. Dersom det kan trekkes tvil om søker har de nødvendige norskkunnskaper, skal vedkommende kunne dokumentere sin kunnskap ved språkprøvebevis minimum bestått nivå B2

5 gode grunner til å jobbe på teknisk og samfunnsutvikling i Sortland:

1. EN TRYGG JOBB: I det som for mange er usikre tider, er det lite som er så sikkert som fast jobb i en kommune som vokser. Lønna er forhåpentligvis konkurransedyktig. Og pensjonen er veldig god.

2. WORK LIFE BALANCE: Som ansatt i offentlig sektor er det ordnede former, i kombinasjon med fleksitid og fleksibilitet. Det betyr at du kan ta hjemmekontor og gå på fjellet etter lunsj, når det passer.

3. VIKTIGE OPPGAVER: Akkurat nå kommer du til en arbeidsplass og en kommune hvor det skjer mye. Du får være med å bygge eller saksbehandle prosjekter som betyr noe for hverdagen til folk som bor her.

4. TEKNOLOGI PÅ TEKNISK: Flere enheter på teknisk og samfunnsutvikling er stadig lengre framme teknologisk. Detr inkluderer blant annet droner, varmesøkende kameraer og andre verktøy på byggeplassen.

5. LIVET I BLÅBYEN: Vesterålen og Sortland møter deg med en fantastisk natur, uendelig friluftsliv og levende nordlendinger. Men også kulturtilbud, spisesteder, trening, crossfit og Nord-Norges kanskje fineste badstu.

Vi kan tilby

En utfordrende og interessant stilling med mange utviklingsmuligheter, i et faglig godt, hektisk og positivt arbeidsmiljø. Her får du også mulighet for kompetansepåfyll, videreutdanning og kurs.

  • Vi har fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor etter avtale
  • Konkurransedyktig lønn
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP

For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne:

  • enhetsleder plan og forvaltning, Silje Rognlien Brekke på 95264399

eller en av våre rådgivere i Heia Nord-Norge:

Søknadsfrist: 2. juni

Send søknad enkelt i vårt skjema:

 

Tilsettingsvilkår:

Søkere som mener de har fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden. Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger.

Generelt:

Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mot diskriminering", oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette.

Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.

Powered by Labrador CMS