STILLING LEDIG:

Rana Gruber søker erfaren eiendoms– og servicesjef

Stillingen er en del av HR-direktørens ledergruppe og rapporterer til HR-direktøren.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Rana Gruber AS

Stillingstittel: Eiendoms– og servicesjef

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Mo i Rana

Søknadsfrist: 29. august

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Rana Gruber AS er en av Norges største aktører innen gruvedrift og utvinning av jernmalm, og et av nøkkelselskapene i Nordland.

Produktene som tilbys markedet, er basert på selskapets egne naturlige råstoffer, som blir foredlet, tilpasset og eksportert til kunder over hele verden. Rana Grubers hovedkunder er stålprodusenter og kjemisk industri. Datterselskapet RG Mineral AS leverer ulike spesialprodukter til blant annet allmenn teknisk bruk, pigmentering og magnetiske formål.

Selskapet har om lag 300 ansatte og har for tiden en årlig produksjon på 5 millioner tonn jernmalm, noe som resulterer i 1,6-1,8 millioner tonn konsentrat (hematitt og magnetitt) og ulike spesialprodukter. I 2019 hadde selskapet en omsetning på ca. 1,1 milliarder kroner.

Ansvarsområder

Forvaltning, drift og vedlikehold av:

  • Eiendommer og infrastruktur
  • Bygg (ute i dagen og i underjordsgruva)
  • Servicetjenester
  • Avfallshåndtering og gjenvinning
  • Personalansvar for avdelingenes ansatte

Stillingens nøkkeloppgaver

  • Planverk/tegninger
  • Salg/overtakelser/leieforhold
  • Vedlikehold og utbedringer – vei, bygg og eiendom for øvrig
  • Brannvern
  • Sikring/skilting/adgangskontroll
  • Myndighetskontakt
  • Investeringsforslag
  • Kostnadskontroll/fakturagodkjenning
  • Forbedringsarbeid
  • Drift av vaktmestertjenester (egen avdeling/teamleder)
  • Drift av renhold-, vaskeri- og kantinetjenester (egen avdeling/teamledere)
  • Avvikshåndtering innenfor ansvarsområdet
  • Personalansvar for avdelingenes ansatte

Krav til kompetanse

  • Lean Mining er retningsgivende for ledelse
  • Svært god HMS-forståelse
  • Relevant teknisk bakgrunn ingeniør/fagskole nivå
  • Gode datakunnskaper
  • Kompetanse fra byggfag/byggdrift, med god teknisk innsikt og forståelse
  • Kompetanse og erfaring fra myndighetskrav ifm. bygg, brannvern, HMS, SHA, SJA osv.
  • Erfaring med innkjøp og anskaffelser, herunder god økonomiforståelse
  • Erfaring fra personalansvar for avdelingens ansatte

Personlige egenskaper

  • Bygger team og oppnår resultater gjennom organisasjonen
  • Motiverer, inkluderer og involverer
  • Brenner for forbedringsarbeid, og finner løsninger sammen med andre
  • Trygg på egen kompetanse kombinert med respekt og nysgjerrighet på andres kunnskap og erfaring

Vi tilbyr

I Rana Gruber bygger vi vår kultur forankret i våre 4 verdier: STOLT – MODIG – TRYGG – ANSVARLIG.

I dette ligger det en bevissthet i hele organisasjonen på at vi jobber mot felles mål og bistår hverandre som et team. Ønsker du å være en bidragsyter i det å utvikle selskapet både organisatorisk, kulturelt, driftsmessig og ift. miljøansvar er du en vi ønsker velkommen om bord i Rana Gruber AS.

Hos oss har vi et uformelt arbeidsmiljø, med muligheter for faglig og personlig utvikling. Konkurransedyktige pensjonsvilkår og lønn etter avtale.


For mer informasjon kan du ta kontakt med:

  • HR-direktør Anita Brattaas Mikalsen på 930 13 689
  • Eivind Hellevik i Bedriftskompetanse AS på 906 14 830

Send inn søknad med CV på denne siden innen 29. august

Bedriftskompetanse tar om ønskelig imot uformelle henvendelser konfidensielt for oppdragsgiver.


Powered by Labrador CMS