STILLING LEDIG:

Er du klar for nye utfordringer i et sterkt fagmiljø?

Bli med å utvikle vegnettet i Nordland sammen med oss!

Nordland fylkeskommune søker grunnerverver – velg blant flere kontorsteder!

Om stillingen

Arbeidsgiver: Nordland fylkeskommune

Stillingstittel: grunnerverver

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Sortland, Mosjøen, Bodø, Narvik, Sandnessjøen, Mo i Rana

Søknadsfrist: 9. juni

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Hva gjør fylkeskommunen?

Nordland fylkeskommunes mål er at Nordland skal være det beste fylket i Norge å vokse opp, jobbe, og leve i. Vi tilbyr viktige tjenester til fylkets innbyggere, med ansvar som går på tvers av samfunnsmessige, økonomiske, og miljømessige behov. I tillegg følger vår politikk FNs bærekraftsmål slik at vi kan bygge et grønnere og smartere Nordland. 

Du kan lese mer om våre ansvarsområder her:

https://www.nfk.no/om-fylkeskommunen/

Nordland fylkeskommune har ledig 100 % fast stilling som grunnerverver på faggruppe Grunnerverv og juridisk.

Har du lidenskap og interesse for grunnerverv og eiendomsforvaltning? Da ønsker vi at du er med på utviklingen av vegnettet i Nordland sammen med oss.

Hvem er vi?

Stillingen er plassert i seksjon Plan og forvaltning i avdeling for Transport og infrastruktur. Faggruppen vår har 7 medarbeidere og vi har p.t. ansatte i Mosjøen, Bodø og Sortland. Du vil komme inn i et sterkt fagmiljø som også jobber med landmåling, behandling av skade- og erstatningssaker, bistår innenfor kontrakts- og enterpriserett på- og langs fylkesveiene i Nordland.

Hva kan vi tilby?

  • En god og fleksibel personalpolitikk
  • Spennende og variert arbeidsoppgaver
  • Kompetanseutvikling, kurs og opplæring
  • Faglige utfordringer
  • Kompetanseheving og kompetansedeling
  • Selvstendig arbeidshverdag
  • Godt sosialt arbeidsmiljø
  • Mye arbeidsglede og god støtte fra gode kollegaer.

Drømmer du om en utfordrende og variert arbeidshverdag?

Hos oss har du en spennende og unik mulighet til faglig vekst og utvikling.

Stillingens ansvars- og fagområde:

Nordland fylkeskommune - Transport og infrastruktur

Avdeling for Transport og infrastruktur består av fem seksjoner under avdelingsdirektøren. Seksjonene er vegdrift, vegutbygging, plan og forvaltning, mobilitet og bygg og eiendom.

Hovedoppgavene til Transport og infrastruktur er:

  • Fylkesveger
  • Kollektivtransport, inkludert fylkesvegferger
  • Bygnings- og eiendomsmassen
  • Verdsette eiendom
  • Gjennomføre forhandlinger med grunneiere og rettighetshavere
  • Bistå i forberedelse og i gjennomføring av skjønn for domstolene
  • Sørge for erstatningsoppgjør til berørte parter
  • Bidra ved salg av areal og eiendom som er besluttet avhendet
  • Delta i arbeid med reguleringsplaner- og byggeplaner
  • Jobbe i team med landmåler for å få matrikkelført «grågrenser» langs fylkesveg
  • Noe reisevirksomhet må forventes

Utdanning og erfaring:

  • Du har mastergrad eller tilsvarende innen fagområder der eiendomsfag, jordskiftefag, planfag, landbruksfag og økonomiske eller juridiske fag er sentralt
  • Har du omfattende og relevant erfaring, samt gode personlige forutsetninger for stillingen kan det kompensere for utdanningskravet
  • Det er ønskelig med erfaring fra grunn- og rettighetserverv, men også nyutdannede kandidater kan komme i betraktning
  • Krav til gode språkferdigheter på norsk, skriftlig og muntlig
  • Du har førerkort klasse B
I Bodø står også flotte lokaler å venter på deg
Med nydelig utsikt fra kontoret
Saltstraumen, Bodø

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • God på å skape relasjoner
  • Ryddig, tydelig og strukturert
  • Resultatorientert
  • Har evne til å håndtere grunneiere som kan oppleve å stå i en tvangssituasjon

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Som ansatt hos oss får du:

  • Utfordrende oppgaver i et utviklende arbeidsmiljø
  • En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet
  • Lønn- og arbeidsvilkår etter avtale
  • Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår
  • Fleksibel arbeidstid

Sentrale nettsider og dokumenter:

Søk stillingen:

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV skal fylles inn i det elektroniske søknadsskjemaet. Vitnemål og attester skal lastes opp som vedlegg (lagres som én PDF).

Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.

Vi ønsker deg velkommen som søker!


For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne 

Faggruppeleder Grunnerverv og juridisk, Per Christian Enger, 997 06 298 / e-post

Søknadsfrist: 9. juni

Send søknad her


Powered by Labrador CMS