STILLING LEDIG:

Ny lederstilling med utvidet ansvar: Sømna kommune søker HR-leder

Vi samler ansvaret for flere sentrale fagområder til viktig og spennende lederstilling.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Sømna kommune

Stillingstittel: HR-leder / leder for personal og fellestjenester

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Sømna

Søknadsfrist: 15. januar

Send søknad her

Om arbeidsgiver

I Sømna kommune er vi stolte av en organisasjon som preges av åpenhet, utvikling, samhold og enkelhet. Her er lite byråkrati, god intern kommunikasjon og et tverrfaglig samarbeid som fungerer. Vi har både spennende, utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver hvor vi får ansvar og mulighet til å gjøre mer enn basisoppgavene.

Kommunen er i utvikling, derfor søker vi deg som ser muligheter og ønsker å være med å påvirke fremtidens tjenester i kommunen.

Kan du tenke deg en nøkkelrolle i ledelsen og utviklingen av Sømna kommune?

Det er hva vi nå ser etter som leder for HR, som også har overordnet ansvar for fellestjenester og politisk sekretariat.

Stillingen er direkte underordnet kommunedirektøren og er tillagt personalansvar for nevnte ansvarsområder. Du vil bli en del av kommunedirektørens strategiske ledergruppe.

Rekruttering er en av de viktigste oppgavene for kommunen, og som leder for området får du en sentral posisjon i utvikling av dette arbeidet.

Leder for HR, fellestjenester og politisk sekretariat skal jobbe strategisk med personalområdet i kommunen, samt bistå ledere i deres personalarbeid.

Hva går jobben ut på?

Vår nye leder får en sentral nøkkelrolle i utvikling av kommunens overordnede personalpolitikk og arbeidsmiljø. Det inkluderer:

  • Hovedansvar for avtaleverk, lønnsforhandlinger og god dialog med arbeidstakerorganisasjoner og tillitsvalgte.
  • Koordinering av kommunens HMS-arbeid og ivaretakelse av IA-avtalen. Saksbehandling opp mot Arbeidsmiljøutvalget og Administrasjonsutvalget.

Kompetanseutvikling, rekruttering og arbeidsmiljø er spesielt viktige i disse tider. Det omfatter blant annet:

  • Overordnet ansvar for vårt strategiske arbeid med rekruttering, kompetanse og merkevarebygging som arbeidsgiver.
  • Bistand og faglig støtte til kommunedirektør og øvrige ledere i personalspørsmål.

Til stillingen ligger også ansvar for å videreutvikle Servicetorget for både ansatte og innbyggere i kommunen.

Hvem er du?

Vi ønsker oss kandidater med relevant utdanning innen fagområdet. Relevant erfaring med gode resultater vil kunne kompensere for utdanningsønsket. Personlig egnethet vil bli vektlagt for denne jobben.

Det er også ønskelig med ledererfaring, gjerne fra offentlig sektor. Forståelse for forholdet mellom politikk og administrasjon er også en klar fordel.

Utover det ønsker vi oss kandidater med blant annet:

  • God kunnskap om HR-faget, lover og avtaler
  • Erfaring fra endringsledelse og omstillingsprosesser
  • God digital kompetanse og formidlingsevne

Vi søker kandidater med evne til nytenking, motivere andre og bygge gode relasjoner.

Vi tilbyr

  • Varierte og utfordrende oppgaver, sammen med engasjerte kolleger
  • Fleksibel arbeidstid og arbeidshverdag
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En utviklingsorientert organisasjon
  • Lønn etter avtale
  • Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass

For spørsmål, kontakt gjerne

  • kommunedirektør Arne Johansen (416 88 422)
  • eller fung. HR-sjef Cathrine Theting (482 55 332).

Søknadsfrist: 15. januar

Send søknad i vårt skjema på Jobbnorge


Powered by Labrador CMS