STILLING LEDIG:

Spennende mulighet ved Helgelandssykehuset Mo i Rana

Enhet for drift og eiendom søker innkjøps- og logistikksjef

Om stillingen

Arbeidsgiver: Enhet for drift og eiendom, Helgelandssykehuset HF

Stillingstittel: Innkjøps- og logistikksjef

Stillingstype: Fast, heltid

Arbeidssted: Mo i Rana

Søknadsfrist: 29.08.2021

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Helgelandssykehuset HF består av sykehusenheter i Mo i Rana, Mosjøen og Sandnessjøen. Gjennom å sette pasienten i sentrum, og med god samhandling med omgivelsene, skal helseforetaket sikre trygge og fremtidsrettete sykehustjenester basert på kvalitet, trygghet og respekt. De tre lokalsykehusene har til sammen cirka 1550 årsverk, og foretaket gir lokalsykehustilbud til de cirka 78 000 innbyggere på Helgeland.

Helgelandssykehuset søker deg som evner å se det store bildet, er initiativrik og som motiveres av å skape resultater. I rollen er det viktig at du evner å kommunisere godt med både leverandører, kolleger og medarbeidere. Vi leter etter en dyktig kollega som ønsker å bidra til et godt og utviklingsorientert arbeidsmiljø. Områdesjefen vil ha en nøkkelrolle i Drift og eiendom sin satsning mot å etablere profesjonelle tjenester til det beste for pasientene ved Helgelandssykehuset.

Som innkjøps- og logistikksjef vil du få totalansvaret for medarbeidere, økonomi og leveranser til Helgelandssykehuset sine klinikker. Dine primære arbeidsoppgaver vil være investeringskartlegging, avtaleforvaltning og logistikk, parallelt med dette ta vare på og utvikle medarbeiderne. For å oppnå dette må du være en tydelig leder som har sterkt eierskap til driften og fagområdene.

Du er ansvarlig for resultatene som skapes og sørger for kontinuerlig utvikling.

Du vil inngå i ledergruppen til enheten for Drift og eiendom og du vil få støtte både fra din leder og resten av organisasjonen. Det må forventes noen travle dager og til tider utfordrende prioriteringer, men med den riktige innsatsen så ligger alt til rette for å lykkes. Primær arbeidssted for stillingen vil være Mo i Rana.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for innkjøp og oppfølging av leverandører og avtaler.
  • Investeringer og oppfølging av investeringsbudsjett
  • Sikre og videreutvikle innkjøp/logistikk-funksjonen
  • Utvikle og følge opp planer, inkl. definering og oppnåelse av mål
  • Utarbeide, videreutvikle og implementere strategier, handlingsplaner, prosjektplaner og behovsplaner for innkjøp, lagerdrift og utlevering
  • Administrasjon, implementering og forvaltning av leverandøravtaler
  • Planlegge, lede og implementere utviklings- og endringstiltak innen området
  • Delta i faglige samarbeidsfora lokalt og regionalt

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdannelse
  • Arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
  • Prosjektgjennomføring og/eller -ledelse
  • Erfaring fra anskaffelser, salg eller teknisk service, gjerne fra offentlig virksomhet
  • Kjennskap til lov og forskrift om offentlige anskaffelser
  • Generelt gode IT-kunnskaper

Personlige egenskaper

  • Du må være strukturert, systematisk og selvgående
  • Fleksibel og løsningsorientert
  • Du må ha evne til å ivareta helheten
  • Du er en lagspiller som både liker å lære og å lære bort
  • Nytenkende og kreativ, engasjert i nye utfordringer
  • Gode kommunikasjonsferdigheter

Vi tilbyr

  • En stilling der du vil få mulighet til å påvirke og å utvikle både deg selv og enheten. Du vil ta en viktig del i et kompetent miljø.
  • Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn iht. gjeldende overenskomster og avtaler

Passer denne stillingen for deg og dine kvalifikasjoner?

Send din søknad via vår jobbsøkerportal her

Referansenr.:4401419618

Søknadsfrist 29 august

Kontaktperson for stillingen er Bjørn Bech-Hanssen, enhetsdirektør, 90181668


Powered by Labrador CMS