STILLING LEDIG:

Spreadsheet,Bank,Accounts,Accounting,With,Calculator,And,Magnifying,Glass.,Concept

Har du kontroll på tallene?

Sunset,Ramberg,,In,The,Lofoten,Archipelago,-,Aerial,View

Vil du ta en viktig rolle i lokalsamfunnet?

Da kan dette være muligheten for deg!

Flakstad kommune søker økonomisjef: Her kan du ta ansvar, bygge kompetanse og utvikle lokalsamfunn

Lofotkommunen søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk kollega, gjerne med erfaring fra kommunal sektor.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Flakstad kommune

Stillingstittel: Økonomisjef

Stillingstype: Heltid / fast

Arbeidssted: Ramberg

Søknadsfrist: 10. april

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Flakstad kommune ligger i Vest-Lofoten, og består av Flakstadøy og den nordlige delen av Moskenesøy.

De fleste av de 1280 innbyggerne bor i de fem tradisjonsrike fiskeværene Ramberg, Fredvang, Napp, Sund og Nusfjord.

Naturen innbyr til varierte aktiviteter til lands eller til vanns. Her finner man flere galleri, kunsthåndverkere, museer, spisesteder og overnattingssteder.

Hovednæringen er fiskerier og turisme. Vi er den 3 største kommunen i Lofoten, og har gode kommunikasjonsforhold med resten av Lofoten. 30 minutter til nærmeste flyplass (Leknes) og 30 minutter til ferge (Moskenes - Bodø).

Hjemmeside:

https://www.flakstad.kommune.no/

Stillingen er sentralt plassert i rådmannens stab og deltar i rådmannens ledermøter.

Økonomisjefen er leder for økonomiavdelingen. Det innebærer både faglig ansvar, lederoppgaver og personalansvar.

Arbeidsoppgaver

    Som økonomisjef i kommunen har du et overordnet og faglig ansvar for kommunens økonomistyring. 

    Det omfatter blant annet budsjetter, prognoser, inntekter, investeringer og skatt. Løpende kontroll og oversikt over forbruk og lønnsomhet står sentralt. 

    Jobben gjøres på lag med dyktige kolleger, og sammen utvikler dere kompetansen til avdelingen. Økonomisjef jobber også tett sammen med rådmann og de øvrige enhetene i kommunen. 

Er dette interessant? Ta gjerne kontakt!

Hugo Kjelseth i Kjelseth rekruttering og rådgivning bistår Flakstad kommune med denne rekrutteringen. 

Ta gjerne kontakt med han for en uforpliktende prat, på 915 33 450!

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi og ledelse fra høgskole/universitet, eller annen relevant utdanning.
  • Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, fortrinnsvis fra kommunal virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper, gjerne fra økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Teoretisk og analytisk anlagt
  • Evne til å jobbe selvstendig og tverrfaglig
  • Strukturert og nøyaktig

Vi tilbyr

  • Utfordrende og interessant stilling i et godt arbeidsmiljø, med gode muligheter til å ta del i og skape positiv utvikling for kommunen.
  • Pensjon i KLP
  • Lønn etter avtale

For stillingen gjelder:

  • Flakstad kommunes verdier er kvalitet, omsorg, respekt og lojalitet. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
  • Kopi av attester og vitnemål skal fremlegges ved intervju. Kopiene blir ikke returnert.

For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne:

Søknadsfrist: 10. april

Send søknad raskt og enkelt her:

 
Powered by Labrador CMS