STILLING LEDIG:

Tromsø Havn styrker staben og søker etter prosjektleder byggforvaltning

Dette er en nyopprettet stiling som skal være en fagressurs i bygg- og eiendomsteamet til Tromsø Havn.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Tromsø kommune

Stillingstittel: Prosjektleder byggforvaltning

Stillingstype: Fast, heltid

Arbeidssted: Tromsø

Søknadsfrist: 07.11.2021

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Tromsø Havn KF er en av Norges største fiskerihavner, cruisehavner og et viktig logistikknutepunkt i arktiske strøk. Vårt mål er også å være den foretrukne havn for havbruk, energi, cruise/reiseliv og andre vekstnæringer. Tromsø Havn er et kommunalt foretak eid av Tromsø kommune og skal ivareta de administrative og forvaltningsmessige oppgaver kommunen er tillagt etter Havne- og farvannsloven. Tromsø Havn skal sørge for sikkerhet og fremkommelighet i kommunens sjøområde, samt drive samfunnsansvarlig forretningsdrift. Selskapet teller 29 årsverk og har ca 123 millioner i omsetning.

Les mer om Tromsø Havn.

Tromsø havn er et sentralt logistikknutepunkt i nord og forvalter en betydelig eiendomsmasse bestående av kontorer, næringsbygg, logistikkbygg, lagerbygg og store uteområder. Prostneset havneterminal åpnet sommeren 2018 og er under kontinuerlig utvikling. Dette er et knutepunkt i Tromsø sentrum med mer enn 1 million passasjerer reisende per år. Her er det ankomst og avreise for hurtigbåter, hurtigruter og distriktbusser. Breivika havneavsnitt foregår det meste av godsaktivitet i havna og her er de fleste av våre leietakere lokaliserte. Grøtsund havneavsnitt har et stort industrielt potensial, og har alle forutsetninger for å ta en sentral posisjon i den maritime næringsutviklingen i nord.

Arbeidsoppgaver

Stillingen er nyopprettet. Prosjektlederen skal være en fagressurs i bygg- og eiendomsteamet til Tromsø Havn. Stillingen har følgende ansvars- og arbeidsoppgaver:

  • Inneha byggherre- og prosjektlederrollen i renovering- og moderniseringsprosjekter.
  • Innkjøp av rådgiver- og entreprenørtjenester.
  • Ivareta havnas interesser i planlegging- og utførelsesfasen.
  • Teknisk bistand ved overtakelser av leieforhold.
  • Sikre at miljø-, energi- og FDV- perspektivet blir ivaretatt i våre prosjekter.
  • Aktivt bidra til å utvikle interne drift- og vedlikeholdsplaner.
  • Følge opp havnas interesser i garanti- og reklamasjonssaker.
  • Koordinere intern og ekstern informasjon for å sikre verdier, relasjoner og omdømme.
  • Økonomisk oppfølging og rapportering i samarbeid med økonomiavdeling.

Kvalifikasjoner

  • Relevant teknisk utdanning på høyskolenivå.
  • Særskilt relevant arbeidserfaring kan kompensere for formell utdannelse.
  • Ønskelig med erfaring fra bygningsteknisk prosjektarbeid som involverer rådgivere og entreprenører.
  • Kompetanse på tekniske anlegg i bygg.

Personlige egenskaper

  • Evne til å arbeide selvstendig, ryddig og strukturert.
  • Gode samarbeidsegenskaper med evne til å bygge opp varige relasjoner internt og eksternt.
  • Noe tilgjengelighet utover normal arbeidstid må påregnes.

Vi tilbyr

  • Faglig og personlig utvikling hos en solid og viktig samfunnsaktør.
  • Trivelige arbeidskolleger.
  • Konkurransedyktige betingelser.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkeren kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.

Passer denne stillingen for deg og dine kvalifikasjoner?

Send din søknad elektronisk via Webcruiter.

Søknadsfrist 7. november

Kontaktinformasjon:
Kine Konst, Bygg- og eiendomsleder, 93204373, [email protected]
Børre Christoffersen, Prosjekt- og eiendomsdirektør, 90051132, [email protected]


Powered by Labrador CMS