STILLING LEDIG:

Viktig lederstilling i innovativ kommune: Vil du bli personalsjef i Bø?

Bli med på laget i en liten kommune med store ambisjoner.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Bø kommune

Stillingstittel: Personalsjef

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Bø i Vesterålen

Søknadsfrist: 22. juni

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Bø kommune ligger lengst vest i øyriket Vesterålen. Her bor 2578 bøfjerdinger omgitt av vakker natur med nærhet til storhavet og fjellet.

Gode levekår og et rikt næringsliv med stor fremtidstro, gjør at stadig flere etablerer seg i vår kommune.

Er du initiativrik og eventyrlysten finnes det mange muligheter, og vi har plass nok til deg også. For ytterligere informasjon om Bø kommune, se vår hjemmeside.

Vår personalsjef går over i pensjonistenes rekker senhøsten 2022, og vi søker hans etterfølger. Stillingen rapporterer til administrasjonssjef og inngår i strategisk ledergruppe.

Personalsjef har et overordnet ansvar innenfor personalområdet; herunder HMS, organisasjons- og kompetanseutvikling, og personalrådgivning overfor øvrige ledere i kommunen og politisk nivå.

Personalsjefen har en viktig rolle i utøvende personal-og lønnspolitikk og som kulturbygger internt i organisasjonen.

Ansvarsområder

  • Rådgivning/saksutredning innen arbeidsgiverpolitikk som personal- og lønnspolitikk, organisasjons- og kompetanseutvikling.
  • Saksutredning/oppfølging for administrasjonsutvalg, Arbeidsmiljøutvalg og AKAN-utvalg.
  • Forberedelse og gjennomføring av lokale lønnsforhandlinger
  • Informasjons- og drøftingsmøter med tillitmannsapparatet på administrasjonssjefnivå.
  • Rådgivning overfor kommunens ledere innen rekruttering og personalrettslige spørsmål.
  • Systemansvar for internkontroll, rekrutteringsportal og personvern.
  • Personalsjef har personal- budsjett- og økonomiansvar for 6,5 årsverk innen fellestjeneste (servicetorg) og IKT.

Ønskede kvalifikasjoner

Vi søker en medarbeider som:

  • høyskole-/universitetsutdanning innen HR og/eller administrasjon/ledelse. Relevant praksis innen fagområdet kan kompensere for formell utdanning.
  • Relevant lederfaring.
  • Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning, gjerne innen HR-området.
  • Har gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig.
  • har personlige egenskaper som bygger tillit og skaper gode relasjoner, er strukturert, ansvarsfull, pliktoppfyllende og arbeidssom.
  • samarbeider- og samhandler godt i forhold til alle nivå internt og i forhold til eksterne samarbeidspartnere.
  • behersker norsk språk muntlig og skriftlig.
  • personlig egnethet vil bli vektlagt ved tilsetting.

Vi kan tilby

  • en utfordrende stilling med stor frihet og selvstendig ansvar.
  • konkurransedyktig lønn etter avtale med medlemsskap i offentlig pensjons- og forsikringsordning (KLP).
  • gode og fleksible arbeidsforhold i et hektisk og faglig sterkt arbeidsmiljø.
  • jobb i en innovativ kommune med mulighet for påvirkning og utvikling.

For spørsmål, kontakt gjerne

  • personalleder Sigbjørn Nilsen på tlf. 95 23 24 35 eller e-post
  • administrasjonssjef Gunnstein Flø Rasmussen, på 91 11 16 35 eller e-post

Søknadsfrist: 22. juni

Send søknad i vårt skjema på Jobbnorge


Powered by Labrador CMS