STILLING LEDIG:

Nusfjord,,An,Idyllic,Fishing,Village,On,The,Shores,Of,The
Nusfjord,,An,Idyllic,Fishing,Village,On,The,Shores,Of,The

Vil du håndtere faglig ansvar, lederoppgaver og personalansvar?

Flakstad kommune ansetter til sentral lederrolle

Viktig stilling i kommunal toppledelse: Flakstad kommune søker entusiastisk økonomisjef

Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider, gjerne med erfaring fra kommunal sektor, som har evne til å jobbe selvstendig og i team.

Om stillingen

Arbeidsgiver: Flakstad kommune

Stillingstittel: Økonomisjef

Stillingstype: Heltid / fast

Arbeidssted: Ramberg

Søknadsfrist: 17. desember

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Flakstad kommune ligger i Vest-Lofoten, og består av Flakstadøy og den nordlige delen av Moskenesøy.

De fleste av de 1280 innbyggerne bor i de fem tradisjonsrike fiskeværene Ramberg, Fredvang, Napp, Sund og Nusfjord.

Naturen innbyr til varierte aktiviteter til lands eller til vanns. Her finner man flere galleri, kunsthåndverkere, museer, spisesteder og overnattingssteder.

Hovednæringen er fiskerier og turisme. Vi er den 3 største kommunen i Lofoten, og har gode kommunikasjonsforhold med resten av Lofoten. 30 minutter til nærmeste flyplass (Leknes) og 30 minutter til ferge (Moskenes - Bodø).

Hjemmeside:

https://www.flakstad.kommune.no/

Stillingen er sentralt plassert i rådmannens stab og deltar i rådmannens ledermøter.

Økonomisjefen er leder for økonomiavdelingen. Det innebærer både faglig ansvar, lederoppgaver og personalansvar.

Arbeidsoppgaver

  • Budsjetter og prognoser
  • Planlegge finansiering, investeringer og skatt
  • Ha kontroll over forbruk og lønnsomhet
  • Ha opplæring av ansatte i din avdeling
  • Ansvarlig for økonomiplan, årsbudsjett, regnskap og økonomirapportering
  • Regnskapsansvarlig for Kirkelig fellesråd
  • Bistå rådmannen og de tjenesteytende enhetene innen økonomiområdet
  • Lede og utvikle de funksjonene som ligger til stillingens ansvarsområde

Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning innen økonomi og ledelse fra høgskole/universitet, eller annen relevant utdanning.
  • Erfaring med økonomistyring og budsjettarbeid, fortrinnsvis fra kommunal virksomhet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Gode IKT-kunnskaper, deriblant økonomi- og lønnssystem som benyttes i offentlig sektor

Personlige egenskaper:

  • Gode samarbeidsevner
  • Utviklings- og løsningsorientert
  • Teoretisk og analytisk anlagt
  • Evne til å jobbe selvstendig og tverrfaglig
  • Strukturert og nøyaktig

Vi tilbyr

  • Utfordrende og interessant stilling i et godt arbeidsmiljø, med gode muligheter til å ta del i og skape positiv utvikling for kommunen.
  • Pensjon i KLP
  • Lønn etter avtale

For stillingen gjelder:

  • Flakstad kommunes verdier er kvalitet, omsorg, respekt og lojalitet. Vi ønsker ansatte som etterlever disse verdiene.
  • Lønn etter avtale og kvalifikasjoner. Ansettelser skjer etter kommunale vilkår, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
  • I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort, selv om søkeren har anmodet om søknad unntatt offentlighet.
  • Kopi av attester og vitnemål skal fremlegges ved intervju. Kopiene blir ikke returnert.

For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne:

Søknadsfrist: 17. desember

Send søknad via vårt skjema i Jobbnorge

Powered by Labrador CMS