STILLING LEDIG:

Vil du sikre kvalitet og tilgjengelighet i vårt digitale læringsinnhold?

Bli en del av vårt dynamiske team og bidra til å forme fremtidens læringsopplevelser!

Brann- og redningsskolen søker innholdsforvalter for digitale læringsinnhold på Fjelldal

Om stillingen

Arbeidsgiver: Brann- og redningsskolen

Stillingstittel: Innholdsforvalter

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Fjelldal

Søknadsfrist: 9. september

Send søknad via her

Om arbeidsgiver

Brann- og redningsskolens oppdrag er å utdanne det beste personellet til landets brann- og redningsvesen og nødmeldesentraler. Vi tilbyr et bredt utvalg av kurs, blant annet i brann og redning, forebygging, nødalarmering, oljevern og ledelse. I januar åpnet vi en toårig fagskoleutdanning for de som skal jobbe heltid i beredskap, med forebyggende brannvern eller som operatør på en nødmeldesentral for brann og redning. Brann- og redningsskolen er en del av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).

Vi bygger nå opp et solid fagmiljø ved skolen og er på utkikk etter kolleger med ulik kompetanse. Som ansatt hos oss er det store muligheter for kompetanseheving og faglig utvikling i årene som kommer.

Brann- og redningsskolen ligger i Tjeldsund kommune mellom Harstad og Narvik. Skolen tar årlig imot 160 heltidsstudenter og over 1 000 kursdeltakere. Sammen skal vi bidra til at landets brann- og redningsvesen har mot til å tørre, og kunnskap til å handle, når det virkelig gjelder.

Les mer på Brann- og redningsskolens hjemmeside.

Vi søker en dyktig og engasjert innholdsforvalter som vil være ansvarlig for å sikre at vårt digitale læringsinnhold er oppdatert, av høy kvalitet og lett tilgjengelig. Som innholdsforvalter vil du spille en nøkkelrolle i å forvalte og vedlikeholde vårt digitale innhold, sikre korrekt bruk av metadata, og ha oversikt over hvor innholdet brukes i våre undervisningsprogrammer.

Brann- og redningsskolen legger vekt på tverrfaglighet og tett samarbeid mellom skolens tjenester. Du må kunne sette skolens helhetlige samfunnsoppdrag i fokus, og ditt arbeid vil bidra til at Brann- og redningsskolen leverer utdanning i tråd med gjeldende fagplaner og av høy pedagogisk kvalitet.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • administrere og forvalte digitalt læringsinnhold brukt i skolens undervisning.
  • utvikle og innføre rutiner for kvalitetssikring og forbedring av digitalt læringsinnhold.
  • sikre prosess for at digitalt læringsinnhold er oppdatert og tilgjengelig i rette kanaler
  • bidra til opplæring av interne ressurser i prosess for innholdsforvaltning
  • forvalte metadata knyttet til læringsinnholdet for å sikre enkel tilgang og god organisering av innhold.
  • ha oversikt over hvor og hvordan læringsinnholdet brukes i forskjellige programmer og kurs.
  • samarbeide med fagpersonale og andre relevante parter for å identifisere behov for oppdateringer og forbedringer i læringsinnholdet.
  • bidra til utvikling og implementering av skolen digitale strategi.

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • Bachelorgrad eller mastergrad innen fagområder som bibliotek- og informasjonsvitenskap, digitalt læringsdesign, informatikk og informasjonsarkitektur eller andre relevante fagområder. Relevant erfaring kan erstatte kravet om bacelorgrad. Utenlandsk utdanning må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
  • erfaring med digital innholdsforvaltning, helst fra utdanningssektoren.
  • god teknologiforståelse og erfaring med bruk av læringsplattformer og digitale verktøy.
  • kunnskap og erfaring fra forvaltning og utvikling av CMS-løsninger som Sharepoint eller lignende.
  • kunnskap om utforming og strukturering av metadata og standarder for digitalt innhold.
  • god skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne i et skandinavisk språk.

Personlige egenskaper:

  • strukturert.
  • analytisk.
  • god gjennomføringsevne.
  • initiativrik.
  • selvstendig.

Vi ønsker at du har:

  • erfaring fra prosjektarbeid.

Hos oss får du

  • årslønn fra kr 532 200-667 700 (lønnstrinn 54-68) i stillingskode 1434 rådgiver eller årslønn fra kr 635 400-777 900 (lønnstrinn 65-76) i stillingskode 1364 seniorrådgiver. For særlig kvalifiserte kandidater, kan ytterligere lønn vurderes.
  • være med på et viktig samfunnsoppdrag.
  • medlemskap i Statens pensjonskasse (SPK). Som medlem får du svært gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger. Les mer om medlemsfordelene på www.spk.no.
  • fleksibel arbeidstid.
  • mulighet for å trene i arbeidstiden og tilgang på styrkerom og gymsal.
  • tilrettelagt for mobilt kontor når det er hensiktsmessig.

Om seksjonen

Stillinga er plassert i Seksjon administrasjon- og virksomhetsstyring. Seksjonen har 25 ansatte med ansvar for virksomhetsstyring, økonomi, kurs- og studieadministrasjon, resepsjon, IKT, HR, kommunikasjon, kvalitet og HMS. Vi yter stabstøtte på tvers av virksomheten og samarbeider tett med kolleger i seksjonen, på skolen, i DSB og eksterne aktører.

Offentlig søkerliste

Vi utarbeider offentlig søkerliste ved søknadsfristens utløp. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlisten, jf. Offentlighetsloven §25.

Praktisk informasjon om søknadsprosessen

Gjennom både søknadsbrev og CV må du vise hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskravene som er beskrevet i utlysningen. Det er viktig at du registrerer all relevant utdanning og erfaring i profilen du oppretter i rekrutteringssystemet. I tillegg ber vi om at du laster opp både søknadsbrev og CV som vedlegg i PDF-format. Det vil bli vurdert å gjennomføre bakgrunnssjekk. Interne søkere må sende inn søknaden i DFØ HR.


For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne:

Seksjonssjef Veronika Solvang 414 66 672 / e-post

Søknadsfrist: 9. september

Send søknad via her


Powered by Labrador CMS