STILLING LEDIG:

Vil du være med på å forme fremtidens vegnett i Nordland?

Som rådgiver i vegforvaltning får du muligheten til å påvirke planleggingen og utviklingen av infrastrukturen i regionen.

Nordland fylkeskommune søker to rådgivere vegforvaltning til Sortland og Bodø

Ønsker du å bli en del av et dynamisk team med fokus på vegforvaltning i Nordland?

Om stillingen

Arbeidsgiver: Nordland fylkeskommune

Stillingstittel: 2 x rådgiver vegforvaltning

Stillingstype: Fast / heltid

Arbeidssted: Sortland / Bodø

Søknadsfrist: 17. mars

Send søknad her

Om arbeidsgiver

Hva gjør fylkeskommunen?

Nordland fylkeskommunes mål er at Nordland skal være det beste fylket i Norge å vokse opp, jobbe, og leve i. Vi tilbyr viktige tjenester til fylkets innbyggere, med ansvar som går på tvers av samfunnsmessige, økonomiske, og miljømessige behov. I tillegg følger vår politikk FNs bærekraftsmål slik at vi kan bygge et grønnere og smartere Nordland. 

Du kan lese mer om våre ansvarsområder her:

https://www.nfk.no/om-fylkeskommunen/

Vi søker to engasjerte og kompetente rådgivere til å bistå med rådgivning og saksbehandling knyttet til vegloven og vegtrafikkloven.

Vegforvaltning har per i dag 16 ansatte fordelt på kontorsted Bodø, Sortland, Mosjøen og Sandnessjøen. I denne omgang ønsker vi fortrinnsvis å styrke vår bemanning på Sortland og i Bodø, mens kontorsted Narvik også kan være aktuelt for spesielt kvalifiserte søkere.

Jobben forutsetter at man samarbeider tett med sine kollegaer, og det er utstrakt samhandling med andre deler av fylkeskommunen. Jobben forutsetter både at man er selvstendig og gjør sine egne vurderinger på faglig grunnlag, og at man samarbeider og diskuterer mye med andre. Jobben er utfordrende og interessant med en variert og utviklende arbeidshverdag.

Har du erfaring og de rette egenskapene vil vi gjerne ha deg med i vårt team. Kommer du rett fra skolebenken skal vi også ta godt vare på deg og sikre at du får støtten du trenger til å utvikle deg faglig.

Flotte lokaler står klare for deg på Sortland!

Arbeidsoppgaver:

Sentrale oppgaver vil være rådgivning og saksbehandling knyttet til vegloven og vegtrafikkloven.

Viktige deler av stillingen vil også være å:

  • Skrive uttalelser til private og offentlige planer, hovedsakelig i nordlige deler av Nordland.
  • Behandling av avkjørsels- og byggegrensesaker.
  • Delta i lokalt planarbeid og samarbeide med interne/eksterne aktører som offentlige myndigheter, kommuner og utbyggere.
  • Bidra til utvikling av faggruppen og effektivisere rutiner.

Drømmer du om en utfordrende og variert arbeidshverdag?

Bilde fra seksjonsmøte

Hos oss har du en spennende og unik mulighet til faglig vekst og utvikling.

Kvalifikasjoner:

  • Vi ønsker at du har relevant høyere utdanning, minimum bachelor.
  • Erfaring fra offentlig administrasjon og saksbehandling innen relevante fagfelt er en fordel.
  • Relevant vegfaglig kompetanse er ønskelig, men ikke et krav.
  • Plankompetanse, kjennskap til relevante vegnormaler og kunnskap om vegloven, vegtrafikkloven og plan- og bygningsloven vil telle positivt.
  • God digital kompetanse- som innebærer god evne til å sette seg inn i, anvende og se muligheter i bruk av digitale løsninger er viktig.
  • Førerkort klasse B.
  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk.
  • Planfaglig kompetanse vil bli vektlagt ved vurdering av kandidater.

I Bodø står også flotte lokaler å venter på deg
Med nydelig utsikt fra kontoret
Saltstraumen, Bodø

Personlige egenskaper:

  • Vi ser etter en person som er engasjert og evner å tenke helhetlig. 
  • En som kan være en pådriver som tar tak i saker og har gjennomføringsevne.
  • Stillingen omfatter mye saksbehandling og det er derfor viktig å være strukturert, ryddig, tydelig, og ha evne til å overholde frister.
  • Oppgavene skal utføres i tett dialog og samhandling med interne og eksterne samarbeidspartnere og institusjoner og andre forvaltningsaktører i og utenfor regionen.
  • Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr:

  • En utfordrende og interessant arbeidshverdag i et variert og utviklende miljø.
  • Mulighet til å arbeide i en stilling som gir deg stor frihet - og samtidig et stort ansvar

  • En raus organisasjonskultur hvor vi vil hverandre vel, ser hverandre og bidrar til fellesskapet

  • Støtte til faglig utvikling.
  • Jobben innebærer et tett samarbeid med kolleger internt og eksternt, noe som gir mulighet for erfaringsutveksling og nettverksbygging.

  • Offentlig pensjonsordning og gode forsikringsvilkår


Bilde: Shutterstock

Arbeidsstedet er fortrinnsvis på Sortland eller Bodø, men det er muligheter for kontorsted i  Narvik for kandidater med spesielt gode kvalifikasjoner.

Søk stillingen:

Søknad sendes via elektronisk søknadsskjema. CV skal fylles inn i det elektroniske søknadsskjemaet. Vitnemål og attester skal lastes opp som vedlegg (lagres som én PDF).

Vi gjør oppmerksom på at alle våre søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentlighetslova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis, og må begrunnes i søknaden.

Opplever du problemer med å søke på våre ledige stillinger, anbefaler vi at du søker direkte gjennom ⁠vår hjemmeside.

Vi ønsker deg velkommen som søker!


For spørsmål om stillingen, kontakt gjerne

Faggruppeleder vegforvaltning Ivar Heggli 97077271 / e-post

Søknadsfrist: 17. mars

Send søknad her


Powered by Labrador CMS